Tavsiye Topluluğu

Scoble ve Israel‘in yazdığı kitapta okudum bu fikri. Bir de dün Tatil filmini izlerken böyle bir sistemin olmasının ne kadar hoş olabileceğini düşündüm.
Amaç sinema filmleri, kitaplar, müzik grupları vs. için tavsiye almak birilerinden. Tabi herkesin tavsiyesi de bir anlam ifade etmez. Bu yüzden tavsiyelerine kulak asacağımız insanları kendimiz seçmeliyiz.
Ben eğlenirim romantik komedilerde, ama Tatil filmi berbattı. Keşke tercihimi yapmadan önce benim tarzıma uyan insanlardan bir tavsiye alabilseydim, bu filme gitme diyen.

Kitapta kısaca bahsedilen sistem şöyle işliyormuş. Film gösterime girdiği gün ilk seansta filmi izleyenler fikirlerini tek kelimeyle bildiriyorlar. Bu film berbat veya bu film süper diye. Diğerleri de bu değerlendirmeleri göz önüne alıp filmi izleme konusundaki kararlarını veriyorlar.

Bir de Amazon‘un liste modülü benim çok ilgimi çekmiştir ve hep göz atarım listelere. Liste yaratma opsiyonu da sistemin bir parçası haline getirilebilir.

Çok da kafa yormadım bu topluluk hangi medyada aktif olmalı diye. Ama heralde cevap açık: İnternet. Yalnız bazen de bilgisayarın başında olmadığımız zamanlarda tavsiyeye ihtiyacımız olabilir. Bu yüzden bir sms sistemi olsa, istediğimiz an istediğimiz yerde başkalarının fikirlerini duyabilsek. İşimizi kolaylaştıracak daha bir sürü şey olabilir. Biraz üzerine kafa yormak lazım.

Açık Kaynak felsefesi ne süper bir şeydir di mi? Ben hep hayran oldum, açık kaynaklı yazılım geliştiren topluluklara ve ortaya çıkardıkları ürünlere, işlere. Şimdi belki bu sistemi açık kaynaklı olarak geliştirebiliriz. Bilmiyorum hiç örneği var mı, açık kaynak olarak birden çok insan tarafından geliştirilmiş, herkese hitap eden bir web sitesinin. Biraz araştırıcam birazdan. Ama bu iş yapılırsa çok güzel olabilir. Benim Sinemalarım‘ın altyapısını yenilendikten sonra sanırım bu işin planlamasına vakit ayırabilirim.

4 Yanıt to “Tavsiye Topluluğu”

  1. vadi Says:

    açık kaynaklı kod kullanmasan da sitenin kullanımını üyelere sınırsız genişlik sağlayarak dinamik hale getirebilirsin

  2. berktatlises Says:

    kesinlikle. ama ben bir de açık kaynak bir site geliştirilebilir mi onu merak ediyorum. deneysel bir uygulama yani. istersen başlayalım yavaştan ne dersin?

  3. vadi Says:

    google’ın ve bazı dikkatimi çeken sitelerin şöyle bir uygulaması vardı

    “xxx developers” şeklinde. sitelerine eklenti yazan developerların ürünlerini sergiliyorlar vs.

    açık kaynaklı site yazılsa -güzel bir fikir olabilir, konsept ne olacak?- yazılanlar da siteye eklenmeden önce onaydan falan mı geçecek? veya “official” olarak kabul edilir bir kısım eklentiler. kalanlar da diğer çalışmalar olarak sergilenir vs.

  4. berktatlises Says:

    Demokratik bir onay mekanizması kullanılabilir.
    Bir sistem dahilinde yürütülür herşey. Öncelikle plan koyulur ortaya onun üzerinde herkes değişiklik yapabilir. Onaylandıktan sonra yazılım test edilir, onaylandıktan sonra sitede yer alır…
    Tam olarak ben de bilmiyorum nasıl yürütülür böyle bir proje araştırmak lazım

Bir Cevap Yazın

